wtorek, 2 lipca 2013

Olejek z czarnuszki (nigella)

Kochane,


Dwa lata temu zaczęło się moje olejomanicatwo. Musiałam wypróbować każdy z dostępnych olejków, by po dwóch latach wrócić do punktu wyjścia, czyli olejku arganowego. On najlepiej spisuje się na moich włosach, twarzy i ciele, więc o on zagości u mnie na stałe.




Olejek nigelle (z czarnuszki) zakupiłam rok temu na stronie zsk. W tamtym okresie dopadło mnie hormonalne wypadanie włosów po urodzeniu Helenki. Czytałam, że olejek jest pomocny w takich przypadkach, więc musiałam go mieć ;] Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że wypada mi po nim więcej włosów. Konsternacja początkowej włosomanaczki. Po jakimś czasie okazało się, że skóra głowy źle znosi olejki. Zaczęłam go stosować na długości. Niestety tutaj też się nie sprawdził. Byłam trochę zła, bo za 115 ml zapłaciłam ok. 23 zł. Wróciłam na stronę zsk i przeczytałam: 


"Zastosowanie: 
 O znakomitej przydatności oleju z czarnuszki decyduje jej bogaty skład: NNKT, fitosterole, naturalne tokoferole i olejki eteryczne. Zalecany do skór alergicznych, z egzemą, trądzikowych nękanych przez zapalenia skórne, grzybice. Zawarty w tym oleju olejek eteryczny (tymochiniony) sprawia, że używany jest ( jako główny składnik) w aromaterapii przy przeziębieniach, kaszlu i zapaleniu oskrzeli. "


Wpadłam na pomysł, że wykorzystam olejek do twarzy. Po ocm moja twarz potrzebuje odrobiny olejku (najlepiej z kwasem hialuronowym). W tej roli sprawdził się bardzo dobrze. Nie zaobserwowałam zapychania ani częstszych niespodzianek. Szybko się wchłania. Zapach olejku jest specyficzny, w moim odczuciu nieprzyjemny. Wydajny jest okropnie- nie mogłam się go pozbyć :D Nie wrócę więcej do niego. Gdy wykończę wszystkie zapasy wrócę do olejku arganowego.

Przypadł Wam gustu ? Może u Was sprawdził się lepiej ?  Przeszłyście okres olejomanictwa ? może nadal go macie ?

Pozdrawiam Was,
mammahelenki

5 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem jak by się sprawdzał na włosach... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zamówiłam mydło Alepp z dodatkiem tego olejku :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam kiedyś czarne mydło z czarnuszką i było świetne :)

      Usuń
  3. moje włosy bardzo lubią olej z czarnuszki;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawił mnie kiedyś,ale w końcu zrezygnowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...